Akordy ke kytaře
K akordům, které zde uvadím, bych rád uvedl několik poznámek.
Nejdříve nechť mi odpustí odborníci, že jsem si pojmenování akordů trochu upravil a zároveň laiky upozorňuji, že ony hvězdičky u názvu
akordu jsou jen mé pomocné úpravy a ne oficiální názvy. Popisuji tedy akordy a hmaty, které nejsou běžné a které vycházejí
většinou z akordu základního. Věřím, že Vám dobře poslouží.
Je časté, že se jedna píseň dá zahrát po různu poskládanými akordy a že ve výsledku zní téměř stejně. Někdy jde spíše o takové
zabarvení melodie, jako například u modlitby "Asato má sat gamaja", kde oproti akordu "Ami"
hraji téměř ten samý, ale bez jedné struny. Někomu to může sedět a někomu se to nemusí líbit. Z tohoto pohledu považujte
prosím akordy zde uváděné za orientační a hrajte tak jak je vám to příjemné.
Je tu ještě jeden důležitý poznatek . V indické hudbě se akordů neužívá a proto zařazení akordů po evropsku do
bhadžanů a manter jistě mění celé podbarvení těchto písní. Tak si můžete všimnout, že některé písně mají jen jeden nebo dva akordy,
které jsou takovou snahou tyto rozdíly zjemňovat či eliminovat. Je to takové hraní na kytaru s "akordy neakordy". Hudebně řečeno, zůstává
tak píseň v jedné tónině. Doporučuji, kdo má třeba klávesy, držet jeden tón a v něm zazpívat některý bhadžan. Uvidíte, že to jde
a že je to i příjemné.
(Kapo 1) Kapo je zkratka pro kapodastr a číslo znamená na kolikátém pražci jej nejčastěji používám.