OM DŽAJ DŽAGADÍŠA HARÉ SVÁMÍ SATJA SÁÍ HARÉ BHAKTA DŽANA SAM RAKŠAKA BHAKTA DŽANA SAM RAKŠAKA
PARTHI MAHÉŠVARA OM DŽAJ DŽAGADÍŠA HARÉ
Vítězství Pánovi vesmíru, Pánu Satja Sáí, který odstraňuje zármutek, zlo a bídu světa
a který stráží a ochraňuje své oddané. Vítězství Pánovi Pánů - Pánovi z Parthi(Putaparthi-sídlo Sáího).
Ó Milostiplný s tváří jako v úplňku, Pane všech životních sil(prány), který naplníš všechna přání těm,
kteří se Ti odevzdali, nejbližší příteli, vítězství Tobě, Pane vesmíru.
MÁTÁ PITÁ GURU DÁIVAMU MARI ANTAJU NÍVÉ SVÁMÍ MARI ANTAJU NÍVÉ
NÁDA BRAHMA DŽAGANÁTHA NÁDA BRAHMA DŽAGANÁTHA NAGENDRA ŠAJANA OM DŽAJ DŽAGADÍŠA HARÉ
Ty jsi Matka, Otec, duchovní učitel, nejvyšší božství, vše co jest. Pane vesmíru, jsi prvotním zvukem,
který dlíš na vesmírném hadovi(jako Bůh Višnu), vítězství Tobě, Pane vesmíru.
Ó Zářící, Pane Sáí s formou pranavy(zvuku OM), přijmi kroužící plamen(na znamení odstranění nevědomsti) při obřadu áratí,
držiteli hory Mandary(příběh o Višnuovi v podobě želvy-Kurmy, podpírající horu Mandaru při stloukání mléčného oceánu),
vítězství Tobě, Pane vesmíru.
NÁRÁJENA NÁRÁJENA OM SATJA NÁRÁJENA NÁRÁJENA NÁRÁJENA OM NÁRÁJENA NÁRÁJENA OM SATJA NÁRÁJENA NÁRÁJENA OM SATJA
NÁRÁJENA NÁRÁJENA OM OM DŽAJ SAT GURU DÉVA
SATJA NÁRÁJENA je chlapecké jméno Sáí Báby, Nárájena je jedno z jmen Višnua-"ten který je přítomný ve všech bytostech",
"ten který dlí na vodách".
vítězství Tobě, božský učiteli.
Poselství - Sáí k áratí říká: Během kroužení plamene se modlete: Ó Pane,
učiň životní díl mě vyměřený tak čistým, tak vonným a tak průzračným, jako je kafr, nech jej, ať se stráví v ohni, šíříce
světlo a žár lásky ke všem kolem mne a pak, na konec všeho, ať ze mne nezůstane nic(jako kafr nezanechává ani popel,
ani jiné zbytky) a dej abych nalezl útočiště mimo dvojici protikladů, radosti a bolesti."
Nechť je lampa hořící v srdci jako touha po Jediném zažehnuta, a nenechává po sobě již žádné pochybnosti.
Nechme vskutku vyhořet kafr mylných představ os sobě samém. MANGALA ÁRATI ANDUKO
Obřadní píseň Áratí je tradiční modlitbou a závěrečnou písní, která se zpívá ke všem božstvům a k různým
duchovním učitelům. Obřad áratí vychází z védského uctívání ohně, jakožto elementu, který zprostředkovává
Bohu naše modlitby, naši lásku k Bohu. Právě lampou hořící ghím či kafrem se při tomto rituálu uctívají božstva
kroužením lampy před idolem či samotným učitelem. Melodie většiny áratí se liší povětšinou jen v nepatrných rozdílech.
Ve zpěvníku máme ještě jedno Áratí k Višnuovi - OM DŽAJA DŽAGADÍŠA HARÉ BHAKTA DŽANA...
které je popisováno jako univerzální modlitba.